نهست ایدهی اکنون
متنها
نهست سینما
نهست تئاتر
نهست ادبیات
نهست تجسمی
نهست موسیقی
نهست علوم اجتماعی
چندرسانهای
درنگها
رویدادها
درباره ما
۸ فروردین , ۱۳۹۹
مصاحبه با ژان-لوک گدار: امید سوزان (کایه دو سینما اکتبر ۲۰۱۹)
۲۲ بهمن , ۱۳۹۸
گزیدهای از مصاحبه با ژان-لوک گدار (کایه دو سینما)
[…]
۱۳ مهر , ۱۳۹۸
قرمزِ اُزو | نگاهی به فیلم خاشاک شناور
[…]
۱۶ شهریور , ۱۳۹۸
بوطیقای آنتونیونی | یک سند نادر از مؤلف
[…]
۵ مرداد , ۱۳۹۸
خروسباز (۱۹۷۴؛ مونته هلمن) | جاناتان رُزنبام
[…]
۲۲ تیر , ۱۳۹۸
پروندهی «دابل ایجنتها در سینمای جاسوسی»: هیچ نیازی به دکتر نیست
[…]
۱۵ تیر , ۱۳۹۸
پروندهی «دابل ایجنتها در سینمای جاسوسی»؛ معرفی فیلمها: بخش دوم
[…]
۲۹ خرداد , ۱۳۹۸
جاسوس فقط یک جاسوس نیست!
[…]
۱۸ خرداد , ۱۳۹۸
پروندهی «دابل ایجنتها در سینمای جاسوسی» | معرفی فیلمها (۱)
[…]
۱۵ خرداد , ۱۳۹۸
مصاحبه با پوپی آواتی | جوزی فازانو
[…]
۱۱ خرداد , ۱۳۹۸
سینمای جاسوسی: انسان، احساسات، انگیزه، تلاش
[…]
۴ خرداد , ۱۳۹۸
پروندهی «دابل ایجنتها در سینمای جاسوسی» | فصل شکار کرکس
[…]
۲۸ اردیبهشت , ۱۳۹۸
پروندهی «دابل ایجنتها در سینمای جاسوسی» | مردانی با اسلحهی طلایی
[…]
۲۱ اردیبهشت , ۱۳۹۸
جشنوارهها: در حال گسست
[…]
۴ اسفند , ۱۳۹۷
نه خدا، نه ارباب: روبر برسون و سیاست رادیکال
[…]
۲۷ بهمن , ۱۳۹۷
قعر مثلث و بدنهای نازیسته
[…]
۲۰ بهمن , ۱۳۹۷
شاید آزادی! انفعال کنشمند در فیلم شاید شیطان
[…]
۱۳ بهمن , ۱۳۹۷
پرونده ترور؛ سینما: حرکات شبانه (۲۰۱۳؛ کلی رایکارد)
[…]
۲۹ دی , ۱۳۹۷
مقالهای از سرجو لئونه دربارهی فیلم روزی روزگاری در آمریکا
[…]
۲۲ دی , ۱۳۹۷
پرونده ترور؛ سینما: نخستین اصلاحشدگان (قسمت دوم)
[…]
۲۸ آذر , ۱۳۹۷
زیباییشناسی دریچه در سینما و نقاشی: نکاتی در باب درها و پنجرهها (۲)
[…]
۲۷ آذر , ۱۳۹۷
پرونده ترور؛ سینما: نخستین اصلاحشدگان
[…]
۲۵ آذر , ۱۳۹۷
پرونده ترور؛ سینما: “روز شب روز شب”
[…]
۱۷ آذر , ۱۳۹۷
ترور، سینما | نوکتوراما (۲۰۱۶، برتران بونلو)
[…]
۳ آذر , ۱۳۹۷
پروندهی “ترور؛ سینما” | سرمقاله: اخلاقِ تروما: ترومایِ اخلاق
[…]
۲۶ آبان , ۱۳۹۷
آخرین رسوایی گدار | گلوبر روشا
[…]
۲۴ آبان , ۱۳۹۷
طبیعت و آزادی در سینمای ترنس مالیک
[…]
۲۰ آبان , ۱۳۹۷
سینما و امر قدسی | پییر پائولو پازولینی
[…]
۱۹ آبان , ۱۳۹۷
زیباییشناسی گرسنگی | گلوبر روشا
[…]
۱۸ آبان , ۱۳۹۷
مرثیه یا دسیسه: تاریخ در سینمای ساکوروف
[…]
۱۷ آبان , ۱۳۹۷
زیستسیاستِ ژست: سینما و تنِ نرولوژیک (بخش دوم)
[…]
۱۲ آبان , ۱۳۹۷
«ساد-پازولینی» | رولان بارت
[…]
۶ آبان , ۱۳۹۷
زیست سیاستِ ژست: سینما و تنِ نرولوژیک
[…]
۱۳ مرداد , ۱۳۹۷
یادداشتی بر مستند “دیوارهای صنعا” (۱۹۷۱)؛ پییر پائولو پازولینی
[…]
۶ مرداد , ۱۳۹۷
قصههای وحشی | کوئنتین | رکسانا طالبی
[…]
۳ مرداد , ۱۳۹۷
مرامنامهی سینمای فوتوریستی
[…]
۱۷ تیر , ۱۳۹۷
راهنمای انحرافی به سینما؛ نقدی بر نظریات سینمایی اسلاوی ژیژک، قسمت دوم
[…]
۱۰ تیر , ۱۳۹۷
بازخوانی نگاشتشناختی فیلم «گردش بیرون شهر»
[…]
۲ تیر , ۱۳۹۷
راهنمای انحرافی به سینما؛ نقدی بر نظریات سینمایی اسلاوی ژیژک (۱)
[…]
۲۶ خرداد , ۱۳۹۷
جادهای به ناکجا (مونته هلمن) | کوئنتین
[…]
۱۹ خرداد , ۱۳۹۷
تا چند شماره میتوانی نفسات را حبس کنی؟؛ یادداشتی بر فیلم «تو هرگز واقعاً اینجا نبودی»
[…]
۱۲ خرداد , ۱۳۹۷
جایی که فروید مارکسش را در خانه جا گذاشت؛ یادداشتی بر فیلم “مارگارت”
[…]
۵ خرداد , ۱۳۹۷
شمعون صحرا: لعنت به تو اگر آن کار را کنی که …
[…]
۲۹ اردیبهشت , ۱۳۹۷
ترقوتروق زره؛ لطافت تَن؛ لانسلو دو لاک برسون
[…]
۲۷ اردیبهشت , ۱۳۹۷
یادداشتی بر فیلم هومو ساپینس (۲۰۱۶)
[…]
۲۷ اردیبهشت , ۱۳۹۷
یادداشتی بر فیلم وسترن (۲۰۱۷؛ والسکا گریزباخ)
[…]
۲۷ اردیبهشت , ۱۳۹۷
زمینهای لم یزرع در سینمای مالیک، داستانهای رایت موریس و نقاشیهای اندرو وایت
[…]
۲۷ اردیبهشت , ۱۳۹۷
شکسپیر و سینما: یادداشتی بر فیلم هرمیا و هلنا (۲۰۱۶)
[…]